Algemene voorwaarden

Praktijk be well | Louana van Well

  1. Praktijk be well is een eenmanszaak en verzekerd tegen beroepsaansprakelijkheid.
  2. Ik ben als therapeut lid van de beroepsvereniging VBAG en ben gehouden en werk volgens de vastgestelde beroepscode, gedragsregels en beroepsprofielen door deze beroepsvereniging.
  3. Ook sta ik ingeschreven in het Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). 
  4. Persoonsgegevens worden alleen met uitdrukkelijke goedkeuring van cliënt aan derden (artsen en collega therapeuten) overhandigd of medegedeeld.
  5. Ik ben aangesloten bij de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) en draagt bij aan de kwaliteit van zorg.
  6. Ik behoud me het recht voor cliënten te weigeren en zal in dat geval de reden opgeven.
  7. Als cliënt sluit je samen met de therapeut een behandelingsovereenkomst waarin de rechten en plichten van beide zijden zijn vastgelegd. Deze behandelingsovereenkomst dient door cliënt ondertekend te worden en voorzien van dagtekening. Indien gewenst, wordt aan de cliënt een kopie van deze overeenkomst overhandigd.
  8. Praktijk be well houdt een handmatig cliëntendossier bij met daarin de NAW- gegevens van cliënt. In het dossier houd ik  aantekeningen bij van de sessie(s) en andere relevante documenten zoals het intakeformulier en de ondertekende behandelingsovereenkomst. De NAW gegevens worden daarnaast gebruikt voor de facturatie. Deze gegevens worden voor een periode van 20 jaar bewaard, waarna zij vernietigd worden. Op dit dossier is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing.
  9. De actuele tarieven worden gepubliceerd op de website van de praktijk praktijkbewell.nl/tarieven
  10. De sessies duren minimaal 60 minuten en vinden met een zekere regelmaat plaats, zodat er een doorgaans proces kan ontstaan.
  11. Gemaakte afspraken kunnen tot 24 uur voor de sessie kosteloos geannuleerd worden door cliënt. Indien een afspraak binnen 24 uur wordt geannuleerd, of bij het vergeten van de afspraak, wordt er 50% van het uurtarief in rekening gebracht. Indien je later dan de afgesproken aanvangstijd verschijnt, wordt de sessie vanaf de afgesproken tijd in rekening gebracht. Bijzondere overmacht situaties buiten de wil van cliënt om vallen hier buiten.
  12. Na afloop van iedere sessie word je in de gelegenheid gesteld aan te geven hoe jij je voelt. Ik adviseer je dan over manieren om de praktijk op verantwoorde wijze te verlaten. Als therapeut aanvaard ik geen aansprakelijkheid als blijkt dat je onverantwoord handelt na de sessie, dan wel zonder overleg andere therapieën aangaat of bent aangegaan dan wel enige medische- of andere, voor de therapie belanghebbende informatie, hebt verzwegen of achtergehouden. Alle eventuele nadelige gevolgen welke voortvloeien uit het achterhouden van informatie, zijn voor je eigen verantwoordelijkheid.
  13. Behoudens nadrukkelijk schriftelijk bezwaar van jou als cliënt, ben ik vrij te overleggen met de doorverwijzende arts, therapeut of andere behandelaar.
  14. Ik behandel geen cliënten die onder invloed staan van alcoholhoudende dranken of geest beïnvloedende middelen (met uitzondering van middelen op arts receptuur). Indien je bij aanvang van de sessie of training onder invloed blijkt te zijn van bovengenoemde middelen, vervalt de sessie en worden de kosten volledig in rekening gebracht.
  15. Op het moment dat ik kortdurend ziek ben vindt er geen vervanging plaats. De therapie gaat dan niet door en wordt naar een andere datum/tijd verplaatst.
  16. In geval van langdurige ziekte wordt in overleg met jou vervanging geregeld of wordt de therapie stopgezet.
  17. De behandelovereenkomst geldt voor de duur van de behandeling. De overeenkomst eindigt tussentijds door opzegging van jou als cliënt of van mij als de therapeut. De tot dan afgenomen behandelingen zijn voor rekening van de cliënt.
  18. De betaling van de sessie geschiedt binnen 10 dagen na factuurdatum (via bankoverschrijving). Bij te late betaling worden 15% administratiekosten in rekening gebracht. Indien na een tweede termijn van 14 dagen betaling uitblijft, zal de vordering in handen worden gegeven van een incassobureau.
  19. Wanneer je als cliënt niet tevreden bent over de handelswijze van mij als therapeut, dan stel ik het op prijs dit met mij te bespreken, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Als cliënt heb je het recht om de behandeling te stoppen. Heb je een zodanige klacht die je niet met mij wilt of kunt bespreken dan heb je de mogelijkheid om een klacht in te dienen. Dit kan door contact op te nemen met het secretariaat van de beroepsvereniging VBAG.
  20. Cliënt heeft kennis genomen van de Privacyverklaring en geeft door het ondertekenen van de behandelingsovereenkomst toestemming voor het verwerken van de persoonsgegevens in een cliëntendossier ten behoeve van de facturatie en conform de informatieplicht van de AVG.